المپیک ۲۰۲۴| لنز دوربین‌های المپیک با تمرکز بر عدالت محوری در ورزشکاران

11:24 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۴۱۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
المپیک ۲۰۲۴| لنز دوربین‌های المپیک با تمرکز بر عدالت محوری در ورزشکاران
یانیس اگزارکوس مدیر اجرایی خدمات پخش المپیک، در اولین روز پرجمعیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از همه دوربین‌دارانی که در بازی‌های المپیک تابستانی کار می‌کنند، خواسته است تا با ورزشکاران مرد و زن یکسان رفتار کنند.

خبرگزاری میزان - بازی‌های المپیک تابستانی پاریس اولین بازی‌های المپیک در تاریخ ۱۲۸ ساله‌اش است که به برابری جنسیتی در میان ورزشکاران می‌رسد، با تقسیم مساوی بین ورزش‌های مردانه و زنانه در پخش‌کننده رسمی المپیک خدمات پخش المپیک. در پس زمینه روز اول، OBS دستورالعمل‌های خود را برای همه اپراتور‌های دوربین به‌روزرسانی کرده است و مجدداً بر نیاز به ریشه‌کن کردن «کلیشه‌ها و تبعیض جنسی» با ارائه پوشش یکسان در سراسر رویداد‌های المپیک تأکید کرده است.

یانیس، مدیر اجرایی، گفت: "متاسفانه، در برخی رویدادها، هنوز از آن‌ها (زنان) به گونه‌ای فیلم گرفته می‌شود که می‌توانید تشخیص دهید که کلیشه‌ها و تبعیض جنسیتی باقی مانده است، حتی از روشی که برخی اپراتور‌های دوربین در قاب‌بندی متفاوتی از مردان و زنان ورزشکار هستند. زنان ورزشکار آنجا نیستند برای جذابیت بصری‌ای چنین موضوعاتی؛ آن‌ها آمده اند، زیرا ورزشکاران نخبه تلقی می‌گردند.

به گفته اگزارکوس، مشکل عمدتاً ناشی از "سوگیری ناخودآگاه" است و برخی از اپراتور‌های دوربین، همراه با سردبیران تلویزیون، تمایل دارند نما‌های نزدیک بیشتری از ورزشکاران زن را نسبت به ورزشکاران مرد نشان دهند. تغییرات برنامه ریزی عمدی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به منظور تقویت ورزش زنان از جمله ماراتن زنان که اکنون رویداد نهایی تابستان به جای ماراتن مردان می‌باشد، ایجاد شده است.

اگزارخوس، مدیرعامل OBS گفت: "به طور سنتی، در ورزش‌های تیمی، ابتدا فینال زنان و سپس فینال مردان... در ورزش‌های قدرتی و رزمی، به طور سنتی مسابقات زنان در صبح و مسابقات مردان در بعد از ظهر برگزار می‌شود." برای ماری سالویز، مدیر شرکت‌ها و توسعه پایدار در کمیته بین‌المللی المپیک، بازی‌های المپیک «بزرگ‌ترین پلتفرم جهان برای ترویج برابری جنسیتی در ورزش و از طریق آن» است. او به مجموعه‌ای از «لحظه‌های نمادین» در مراسم افتتاحیه بی‌سابقه روز جمعه اشاره کرد که تقریباً همه کاروان‌ها دارای یک زن و مرد حامل پرچم بودند، اما همچنین بر میزان تأثیرگذاری زنان در تاریخ فرانسه تأکید کرد.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس امسال با مشارکت ۵۰/۵۰ مرد و زن به برابری جنسیتی رسیده است. صد سال پیش در سال ۱۹۲۴، زمانی که پاریس آخرین میزبان بازی‌های المپیک بود، تنها ۱۳۵ ورزشکار از نزدیک به ۳۱۰۰ ورزشکار زن بودند و تنها ۴.۴ درصد شرکت‌کنندگان زنان بودند.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *